Nelipsite din garderoba mea de toamnă 2020

 „Când o femeie se simte perfect îmbrăcată, poate să uite de ea. Este ceea ce se cheamă farmec.”
(Scott Fitzgerald, Blândețea nopții)

Suntem deja în plin sezon de toamnă 2020, presupun că majoritatea ne-am făcut ordine în dulapuri și-n gânduri sau măcar suntem pregătite să scoatem hainele mai groase „de la naftalină”. Sortând haine și văzând o parte din vechi, dar totuși pregătită și pentru nou, sunt câteva piese fără de care nu e toamna toamnă pentru mine.

1. Geaca de ploaie

Până anul acesta, nu am avut o astfel de piesă în garderoba mea, însă acum că o am, nu îmi pot închipui toamna fără ea. Mi-am format obiceiul de a verifica vremea din orașul în care sunt de fiecare dată când ies din casă, ținând cont și de ora la care mă voi întoarce, astfel încât am mereu o umbrelă mică la mine dacă e cazul și nu am simțit nevoia de a avea neapărat și o geacă de ploaie. Momentul în care mi-am dat seama că vreau una a fost unul destul de comic, sincer să vă spun. Eram cu prietenul meu în sala de cinema, să vedem noul film IT, partea 1. Cei sau cele dintre voi care l-ați văzut, probabil vă amintiți de primele scene din film, cu băiețelul îmbrăcat într-o geacă de ploaie galbenă, jucându-se prin ploaie cu o bărcuță de hârtie, care alunecă într-o gură de canalizare, unde îl așteaptă clovnul care a băgat groaza în multe generații de cititori și cinefili care apreciază genul horror. Ei bine, în timpul primei scene înfiorătoare din acest film, dacă ați fi fost în acea sală de cinema, undeva pe la mijloc, ați fi auzit o șoaptă mai tare decât a dorit-o vorbitoarea, adică subsemnata: Vreau și eu o geacă exact ca aia. 

Întâmplarea face că am uitat de ea, dar am găsit-o într-un magazin din mall, întâmplător, trei ani mai târziu și mi s-a părut pe moment, prea scumpă. Apoi a venit pandemia și am reîntâlnit-o pe micul ecran, în serialul Dark de pe Netflix, purtată tot de un puști și am simțit imediat un regret profund că nu mi-am făcut pofta la timp. Însă imediat după am căutat-o și am găsit-o online, am comandat-o și acum suntem nedespărțite în fiecare zi ploioasă. M-au întrebat multe persoane de unde o am și, deși acel model exact nu mai este disponibil, puteți încerca geaca de ploaie Rains.

2. Ghete/bocanci

De când vine sezonul rece, își face apariția în dulap adevărata mea colecție de ghete și bocanci. Deși, dacă mă întrebați dacă mai vreau o pereche și nu aveți o privire aspră, o să vă zic că da, evident că da, are multe culori și nuanțe paleta. Momentan mă mândresc cu două perechi negre, una de piele întoarsă, una de piele lucioasă tip rocker, una roșie de piele, una roz-plămâniu din material sintetic...  Cu excepția celei negre rocker, celelalte perechi sunt bocanci worker. Îmi plac foarte mult unu la mână pentru că sunt foarte rezisenți și în al doilea rând, fiindcă sunt o friguroasă și jumătate și toate relele de pe lume se întâmplă dacă mi-e frig la picioare.

3. Paltoane

Și aici am un mic-mare început de colecție. De la clasicul negru sau maro, până la gri și chiar violet deschis, proaspăt adăugat în colecție. Acum îmi doresc foarte mult să adaug și un clasic palton roșu cum e cel de la Only, poate mi-l aduce Moș Crăciun (voi nu vedeți, dar scriu acest articol lângă partener și a primit multe înghiontiri la partea asta). Pentru că încă nu e chiar ger afară, paltonul se potrivește de minune cu temperatura de afară, fie închis cu nasturi sau o curea, fie deschis, indiferent dacă ai o ținută casual sau una elegantă. Asta îmi place și cel mai mult la paltoane, versatilitatea.

4. Ciorapi 

Așa cum am mai menționat, la picioare trebuie să-mi fie cald și bine, dacă s-ar putea să am și mini-calorifere cu termostat pe sub pantaloni și în încălțări ar fi minunat. Mă gândesc că, la un moment dat, voi și avea, la cum evoluează lucrurile în lume. În orice caz, până una, alta, ciorapii sunt de mare ajutor. Cu mulți deni, simpli/cu modele dacă port fustă ori rochie sau în situația în care iarna aproape că bate la ușă. Altfel, dacă e tare tare frrrriiiig (deja dârdâi când mă gândesc), merg superbisim și pe sub pantaloni, ceva mai subțirei, totuși, să fie și estetic.

5. Jeanși sau pantaloni, musai cu talie înaltă

Sincer, nu știu cum am putut suporta vreodată moda pantalonilor cu talie joasă. Mi se pare că jeanșii cu talie înaltă sunt foarte feminini, scot în evidență ce e mai frumos la o femeie, rotunjimile. Cel mai mult îmi place să-i port cu bluza băgată pe dedesubt, singura haină pe care o pun pe deasupra este hanoracul sau puloverul, dacă este foarte gros și nu pot fizic să fac asta. Chiar dacă în mare parte din timpul cât nu sunt acasă îl petrec la serviciu, faptul că știu că arăt bine pe sub halatul alb îmi dă și o dispoziție mai bună. 

6. Rucsac

În cazul în care nu a fost evident până acum, sunt comodă până în pânzele albe. Așa că atunci când vine vorba de geantă, în 90% din timp optez pentru rucsacuri. Am nevoie de spațiu suficient cât să-mi încapă prânzul, pentru că prefer să mănânc ceva gătit acasă așa cum îmi place mie, o umbrelă (dacă e cazul) și eventual, o carte de citit, pe lângă portofel, șervețele, soluție dezinfectantă, absorbante, cremă hidratantă de mâini, un balsam de buze că tot e sezonul rece deja și multe alte mărunțișuri necesare nouă, femeilor. Și cum altfel să cari atâta amar de lucruri dacă nu în spate, să ai libertate de mișcare. Momentan, rucsacul pe care îl port este unul sport, de la Samsonite.

7. Pantofi sport albi

Știu, nu sunt neapărat un articol pe care să-l asociezi cu toamna. Însă, cât încă mai este timp frumos, ador să port pantofi sport albi deoarece sunt foarte comozi, nu țin nici de cald, nici de frig și sunt versatili. 


Voi de ce piese nu vă puteți lipsi toamna asta?

Acest articol  a fost scris pentru SuperBlog 2020.

You Might Also Like

0 comentarii

Comments