Învaţă engleza oriunde te-ai afla

Când am împlinit 7 ani, mama a hotărât că ar fi bine să încep să învăţ limba engleză pe bune, nu puţinul pe care îl voi învăţa la şcoală în următorii ani. După îndelungi căutări, a găsit o domnişoară care să vină la noi acasă în fiecare săptămână şi să mă ajute să învăţ, ea regretând şi în zi de azi că părinţii au optat ca ea să înveţe limba franceză, pe care nu are ocazia de a o folosi nici măcar în concedii. Deşi nu pot spune că am învăţat multe atunci de la acea femeie, pot afirma măcar că am descoperit foarte devreme că îmi place această limbă şi vreau să o aprofundez. Astfel că atunci când am început să facem engleză la şcoală, am absorbit ca un burete tot ce se putea învăţa.

Sursa fotografiei: trilulilu

Să învăţ limba engleză a devenit ceva foarte instinctiv şi natural, pentru mine era asemănător cu uşurinţa cu care un copil învaţă pentru prima dată să vorbească. Mai târziu, când am împlinit 13 ani, am început să fac subtitrări pentru anime (desene animate japoneze) şi, cu sprijinul altor membri ai comunităţii de traducători de filme din pasiune, am reuşit să învăţ din propriile greşeli şi să devin un foarte bun adaptator al expresiilor din cele două limbi - română şi engleză.

Îmi amintesc o întâmplare amuzantă când am tradus un anime care avea într-un episod replici mai deşucheate şi, neştiind ce înseamnă una din ele şi fiindu-mi ruşine să cer ajutor, am tradus ,,alege-mă pe mine", Câţiva ani mai târziu, revenind asupra acelor traduceri pentru a le îmbunătăţi, am râs copios de inocenţa şi ingeniozitatea mea. Cumva, reuşisem să traduc oarecum asemănător faţă de sensul original, varianta mea putând fi considerată un fel de cenzură.

Nu pot nega, însă, că de foarte mare ajutor a fost urmarea unui profil bilingv de limba engleză la liceu, când am asimilat şi teoretic noţiunile de gramatică şi timpuri verbale care mie îmi veneau instinctual după atâta experienţă în tradus şi urmărit filme cu subtitrare în engleză. Dar ce m-aş fi făcut dacă nu începeam atât de devreme şi cu atâta pasiune? Dacă aş fi fost în situaţia mamei mele, de exemplu, care lucrează la spital de multe ori peste 30 de ore neîntrerupt? Ar fi fost totul pierdut? Sigur că nu!



Astăzi, mulţumită internetului, lucrurile sunt mult mai uşoare şi nu trebuie să cauţi un profesor dispus să se plieze la programul tău încărcat. Poţi învăţa engleza fără profesor, totul din confortul propriei locuinţe,,, sau oriunde te-ai afla. Programul Engleza pentru toţi oferă cursuri de engleză online sau, dacă preferi să ai parte şi de un dialog cu o persoană, există varianta de cursuri pe Skype sau chiar cursuri în stil clasic, cu un profesor, dedicate persoanelor din Bucureşti pentru orice nivel, examene sau interviuri. Înainte de a începe cursurile, poţi face un test gratuit pentru a vedea la ce nivel te afli momentan, astfel încât meditaţiile la engleză vor începe de la acesta şi nu vei pierde vremea cu noţiuni deja cunoscute. Partea şi mai cool e că sunt disponibile şi webinarii gratuite de 20-30 de minute de regulă joi la ora 21.00, acestea fiind interactive şi poţi câştiga şi premii. Ce scuză mai ai să amâni învăţarea limbii engleze? :)

Acest articol a fost scris pentru Spring SuperBlog 2017

You Might Also Like

0 comentarii

Comments