Recenzie: Regatul furtunilor de Leigh Bardugo

Regatul furtunilor (Trilogia Grisha #2)
de

"Întunecatul", conducătorul Grishei, a supravieţuit bătăliei din Falia Umbrei şi reapare cu o putere înzecită şi un plan diabolic. Cu ajutorul lui Sturmhond, un corsar faimos, Alina Starkov se întoarce în ţara pe care a părăsit-o, hotărâtă să lupte cu forţele ce ameninţă Ravka. Dar pe măsură ce puterea ei creşte, se vede prinsă tot mai mult în jocul de magie interzisă al Întunecatului, ce o îndepărtează de Mal. Alina trebuie să aleagă între ţara ei, puterea pe care o are şi dragostea pentru Mal — altfel riscă să piardă totul în faţa asaltului iminent.
Încântată la culme după un prim volum excelent, m-am aruncat în cel de al doilea, chiar dacă din cauza sesiunii mi-a luat o lună şi jumătate să il termin. Dacă "Regatul umbrelor" a fost mai mult o introducere în lumea Grisha, "Regatul furtunilor" cu siguranţă nu a dus lipsă de acţiune.

Alina şi Mal se bucură puţin timp de libertate înainte să fie târâţi înapoi spre Ravka de către Sturmhond, un personaj care se remarcă încă de când îşi face apariţia în acţiune. El pare să-i ia oarecum locul Întunecatului, ca noul personaj misterios, dur, manipulant şi seducător tototdată. Acesta din urmă este absent în mare parte a cărţii, ceea ce trebuie să recunosc că m-a întristat, întrucât mă intrigă la culme şi vreau să încerc să îi înţeleg mai bine motivele. Nu cred eu că e aşa de nebun cum pare.

Alina Starkov începe în sfârşit să îşi asume rolul pentru care este destinată, în acelaşi timp fiind într-o oarecare măsură speriată de noua ei putere, care pare să ia stăpânire pe personalitatea ei. Schimbările nu trec neobservate de Mal, care devine nesigur şi veşnic nemulţumit, apropiindu-se foarte mult de predicţiile Întunecatului, nu este ca ea, nu o poate înţelege şi va ajunge să se teamă de ea. Alina este de altfel atât de preocupată de salvarea Ravkăi şi de misiunea pe care şi-o asumă, încât nici nu observă iniţial distanţarea. Mal este gelos pe şarmantul Nikolai şi se comportă ca un copil, de altfel singurul personaj care m-a scos din sărite în această carte.

Este ironic cum s-au inversat rolurile, pentru că, dacă vă amintiţi bine, la începutul volumului 1, Alina era cea geloasă pe prietenele lui Mal şi îşi ţinuse în lanţuri puterea atât de mult timp doar ca să fie alături de el, până ajunsese chiar să uite că aceasta există în interiorul ei.

Volumul 2 al trilogiei Grisha a fost plin de răsturnări de situaţie, comploturi şi decizii proaste care au adus personajele în situaţii tare delicate, numai bune de vizitat în cea de-a treia şi ultima carte a seriei. Abia aştept şi vă îndemn să puneţi şi voi mâna pe seria asta cât mai curând dacă până acum aţi fost nesiguri. Eu nu regret nimic.

Mulţumesc Editurii Trei pentru exemplarul oferit pentru recenzie.

Cartea se poate comanda de aici cu transport gratuit.