Wrap Up #66 | Ce carti am citit primavara 2023

 Cărțile pe care le-am citit și le prezint în acest clip sunt:

🌙 De ce fierbe copilul in mamaliga - Aglaja Veteranyi - pe care am tot văzut-o recomandată într-o vreme și își merită toate laudele. Este autobiografică, autoarea era copil când părinții au plecat din România comunistă și practic a crescut în lumea periculoasă a circului, lipsită de educație și iubire. E plină de metafore și foarte emoționantă, mai ales interviul de la final cu autoarea, despre care am aflat că s-a sinucis în 2002.

🌙 A Venom Dark and Sweet - Judy I. Lin - duologia lui Judy I. Lin e un fantasy pentru tineri (plăcerea mea vinovată) inspirat de mitologia Chinei și arta ceaiului. Au fost foarte fain descrise elementele de magie, cum așa-numiții shennong-shi, prin tehnicile de preparare a ceaiului și cunoașterea plantelor putea vindeca, citi gânduri/amintiri, spori puterea/reflexele etc. ale persoanei cu care împărtășeau o ceașcă de ceai. Are acel tipar în care personajul principal (Ning) participă la o competiție pentru un post foarte râvnit la curte, dar, de fapt, este prinsă la mijloc în jocuri ale puterii pe care nu le înțelege și, in the end, soarta țării e în mâinile ei.

🌙 Intalniri in vacanta - Emily Henry - e genul acela de carte ușoară, perfectă de luat la plajă sau oriunde în vacanță, dacă vă plac romance-urile. Mi se pare că execută perfect tiparul de friends-to-lovers, ceea ce e rar.

🌙 I Left The House Today! - Cassandra Calin - recomand să o urmăriți pe social media, e o artistă româncă stabilită în Canada, iar comics-urile ei sunt foarte relatable, mai ales pentru fete/femei. 


🌙 Profetul - Kahlil Gibran - o carte clasică pe care am amânat-o prea mult timp, aveam cumva senzația că e doar pentru oameni foarte religioși, dar nu e cazul. E genul de carte pe care o iei de pe raft și o deschizi când ai nevoie de sprijin emoțional și cuvinte de încurajare/înțelepciune.

🌙 Magia ordinii - Marie Kondo - e ok și serialul de pe Netflix la partea vizuală a sfaturilor (de exemplu: cum să împăturești sau să aranjezi eficient lucrurile mai dificile), dar cartea în sine e un imbold perfect să te apuci, în sfârșit, să pui ordine în lucruri.

🌙 Anihilare - Jeff Vandermeer - din nou, am aflat de ea acum câțiva ani când am văzut filmul pe Netflix. E un SF plin de mister, o arie abandonată și carantinată, protagoniștii sunt 4 femei fără nume, care și-au lăsat identitățile în urmă pentru a explora Aria X. Se întâmplă o grămadă de întorsături de situație, nu mai știi ce să crezi, are un vibe post-apocaliptic care te ține până la final.

Foloste link-ul meu de inscriere pentru primele 60 de zile gratuite pe Scribd.






You Might Also Like

0 comentarii

Comments