Alternativa mea la absorbantele clasice

        

        Era o vreme, acum nu foarte mulți ani, în care orice îmi era groază de venirea menstruației. Pe lângă durerile aproape insuportabile de dinainte să primesc diagnosticul și tratamentul pentru endometrioză, mai era și inconveniența produselor menstruale de unică folosință. Cu tampoanele nu m-am înțeles niciodată prea bine, dar le-am folosit o perioadă în facultate când aveam fluxul atât de mare că îmi trebuia protecție dublă ca să nu fie vreun accident în laboratoarele de trei ore de chimie analitică, neavând timp să îmi iau pauză. 
        Probabil cele mai folosite sunt absorbantele clasice. Nu știu cum sunteți voi, dar eu spre finalul menstruației, deja sunt sătulă de ele, mai ales dacă nu am grijă de care folosesc - iritații, alergii sau sensibilitate din cauza parfumurilor lor, disconfort de la materialele sintetice, amintirea constantă că sunt „la ciclu” etc.


        Avem și alte opțiuni?


        Am cochetat de mult timp cu alternativele, iar dintre toate mă atrage cel mai mult lenjeria intimă reutilizabilă. Toamna trecută am adăugat în rutina mea menstruală prima pereche de chiloți mentruali, ca un experiment, cu rezultate bune, astfel încât acum sunt mândra posesoare a două perechi de astfel de chiloți menstruali reutilizabili, pe care îi folosesc în paralel cu absorbantele clasice, ca o bine-meritată pauză.
        Aspectul cel mai atrăgător pentru mine la acest tip de lenjerie menstruală este, cu siguranță, confortul. Chiloții  pentru menstruație se simt ca orice pereche de chiloți obișnuită, sunt foarte comozi, astfel încât am scăpat atât de iritația inghinală pe care o aveam de la aripioarele absorbantelor, cât și de mâncărimile/alergia de la parfum și materialele sintetice din produsele clasice de unică folosință.
        Prima dată când am folosit chiloții menstruali, am fost temătoare că voi avea scurgeri și că mă voi păta, dar acest lucru a fost cât se poate de departe de adevăr. Pentru zilele cu flux maxim, am folosit chiloții menstruali cu absorbție ridicată pe o perioadă de 12 ore înainte de a-i schimba, strict din motive igienice, deoarece încă mai aveau puterea de a absorbi dacă ar fi fost nevoie. 


        Aspecte practice

        Când le spun prietenelor despre chiloții menstruali, sunt două întrebări care răsar mai des.

        Cum se spală?

        Sigur că nu îi vom pune direct în mașina de spălat, dar este suficient să îi clătim bine în chiuvetă cu apă rece și apoi pot fi spălați cu restul hainelor noastre, cu apă rece și de preferat fără balsam sau înălbitori. Nu îi puneți la uscătorul de rufe!

        Ce costuri implică?

        Chiar dacă la prima vedere este un cost ridicat, trebuie să luăm în calcul prețul produselor de unică folosință și faptul că lenjeria menstruală reutilizabilă poate face parte din garderoba noastră 2 ani sau mai mult, dacă o îngrijim corespunzător. Dacă faci un calcul pe hârtie, vei constata că este mai economic să folosești chiloții menstruali. 

        Experiența mea - concluzii


        

        Mi-aș fi dorit să știu de mai mult timp de această alternativă la clasicele absorbante și tampoane. Chiar dacă nu voi trece complet la a folosi exclusiv chiloți menstruali în viitorul apropiat, pot spune că îi folosesc din ce în ce mai des și cu mai multă încredere. 
        Sunt cea mai comodă variantă pentru mine, iar când îi port, aproape că uit că sunt la menstruație. Mă simt liberă, lipsită de iritații și jenă, fără să mai aud constant foșnetul absorbantelor pe sub hainele subțiri de vară. Nu mă mai gândesc dacă m-am foit prea mult și mi-a alunecat absorbantul sau când m-am verificat ultima dată la toaletă pentru a vedea dacă e cazul să mă schimb. 

You Might Also Like

0 comentarii

Comments