Strada cu cireși

Am visat. Am visat că era primăvară spre sfârșit și mergeam de-a lungul drumului pustiu. Nu știam unde merg, nu știam de ce mă grăbesc să ajung acolo, până când l-am văzut.

Era mare. Înflorise. Era un cireș, undeva, în depărtare. Am alergat. Ce frumos era! Și ce parfum minunat răspândea în aerul altădată plin de fumul lăsat de mașini! În timp ce mă apropiam cu repeziciune, am văzut că nu era numai unul. Strada continua cu alt cireș, și altul. În zare numai cireși...

În mijlocul lor mă simțeam mică și hâdă. Până și soarele pălea în fața lor! Oh, cât de grandioși sunteți! Cât de puri, desăvârșiți! Natura întreagă vă cântă ode. Poeții vă-nchină poezii și pictorii vă aștern pe pânză delicată.

Vântule, fii blând acum! Să nu frângi ramurile subțiri. Să nu cumva să cadă o floare gingașă din creanga mică și plăpândă.

Tu, pasăre, nu fă popas pe ram! Să nu calci mugurașul firav. Ploaie, udă numai rădăcinile! Nu lovi cu asprime florile. Să nu dobori, furtună, niciun cireș!

Iar tu, om, oprește-te și privește-i! Cât sunt de blânzi, de arătoși! De ce lași viața să treacă pe lângă tine? Doar un minut să stai, s-admiri, să iubești. Poate mâine-ai să regreți că n-ai făcut-o.

Dar din fiecare vis te trezești. Cireșii nu mai sunt, nici păsările nu mai cântă cum cântau atunci. Doar fum se vede-n zare. Doar zgomotul mașinilor se-aude. Dar eu nu uit și-n inima mea încă mai sunteți! Oh, dragi cireși! Natura toată vă plânge.





You Might Also Like

7 comentarii

  1. Frumos! Incepi sa scrii din ce in ce mai bine, felicitari! :3

    RăspundețiȘtergere
  2. Îmi place! Îi foarte frumoasă şi mă face să mă simt ca o floare! Glm... Succes în continuare cu poveştile! Promit să le citesc!

    RăspundețiȘtergere
  3. Uau:X foarte frumos, draga Adela. Scriitoarele de noi>:D:D<

    RăspundețiȘtergere
  4. Ciresi, primavara, iubire...exact ce simt eu acum. Multumesc pentru momentul de bucurie pe care l-am avut cand ti-am citit articolul atat de dragut. Esti un om frumos, un copil frumos. Ma bucur ca suntem prietene!>:D<

    RăspundețiȘtergere
  5. Fetelor, sunteți niște scumpe! :*
    Chiar nu mă așteptam să prindă bine.

    RăspundețiȘtergere

Comments